Träningspartner använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna. Läs mer
OK
Visa Meny
 

 

För att du ska nå dina mål är det viktigt att du skaffar dig tydliga mål, det kommer att hjälpa dig när motivationen tryter. Det är viktigt att hitta så många mätpunkter som möjligt, att du skaffar mål och delmål på vägen. Och fokusera inte bara på vikten. Konditionen kommer bli bättre och midjemåttet kanske minskar mer än vågen visar.

 


Ta reda på vad som ger resultat och ta hjälp av någon som vet hur man gör. Du ska inte behöva må dåligt bara för att du ska gå ner i vikt. Gör du det är sannolikheten stor att du inte kan behålla din nya livsstil. Men du kommer behöva kämpa. Är du inte beredd att göra jobbet kommer det inte gå vägen. Kämpar du på, når dina delmål och får resultat så kommer motivationen för att fortsätta hela vägen garanterat att finnas där.



Maxa förbränningen

 

1. Gå 12 000 steg om dagen

Det handlar om att ha en förbränning hela dagen, helst varje dag. Vill du bli av med fett räcker det inte att sitta på spinningcykeln några gånger i veckan och sedan vara still resten av tiden. En person som har ett stillasittande arbete och åker buss eller bil till jobbet går ungefär 3 000–5 000 steg om dagen. Det räcker inte. Fram med stegräknaren, den finns i klockor, aktivitetsband och säkert i din telefon, och börja räkna. Vardagsmotionen är ovärderlig.


2. Träna intervaller

Vill du öka förbränningen i din träning är intervaller svaret. Och arbeta med aktiv vila för det är då det förbränns som mest. Riktmärket är att ska vara 1min vs. 3min, det vill säga spring en minut och powerwalka i tre. Intervaller är fettförbränning och konditionsträning i en perfekt kombination.

 

[img3] 


3. Räkna plus och minus

Bara för att du äter nyttigt går du inte ner i vikt utan du måste äta mindre och förbränna mer. Du behöver inte väga din mat eller räkna kalorier, men du måste vara nyfiken och veta vad du stoppar i dig. Var medveten om hur du ska äta men krångla inte till det för mycket.


4. Ta hjälp av tillskott

När du ändrar din kost och ökar din träning kommer du att känna dig trött. Då ska du se till att få i dig energi som inte är kalorier och som ger en positiv effekt, men utan bieffekter. Koffein är ett exempel.

 

 

Linn Jacobsson, träningspartner.se

 
Close menu

På träningsbloggen hittar du träningstips, produkt tips och motivation för träning i hemmet eller på företaget!

 
 

Taggar

 
 

Våra skribenter