Träningspartner.se

Träningspartner använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna. Läs mer
OK
 
De bästa pepp-tipsen!

Visa Meny
 

Behöver du lite pepp för att komma igång med vårträningen?  I detta inlägg delar vi på Träningspartner med oss av våra bästa motivationstips.


Lyssna på din instinkt

Följ inte ett mönster eller ett program slaviskt. Lyssna i stället på vad din kropp vill just i dag.


Våga testa och variera dig

Att kunna variera sig och att känna lugn och att ha tillit till processen att träna varierat. Det är dock viktigt att inte bli för spretig vid denna variation. Särskilt för dig som inte orkar följa ett program. Då är det lätt att det blir hattigt. Försök att ha tillit till att det löser sig på lång sikt och våga prova nya övningar.


Låt det ta tid

Man behöver komma in i nya träningsupplägg och det kan ta tid. Släpp prestationen och gå in i dig själv, tänk att du gör det här för din egen skull och för din kropp. Inte för att du måste eller för att någon annan gör det.


Ha en plan

Att ha en bra plan är det bästa för att trigga motivationen. Många håller på och omprövar sina träningsmetoder från dag till dag och det är lätt att hamna i en optimeringsfälla där man hoppar mellan massor av olika program, provar det ena efter det andra. Hitta en plan eller lägg upp en egen plan – och håll dig till den. Ge upplägget en ärlig chans. Lägg mer vikt vid kontinuitet, programmet i sig måste få göra sin grej. Hoppar du fram och tillbaka känner du aldrig känslan av flow.


Tänk mindre, träna mer!

Det är många som är duktiga på att konsumera träning. Man kanske läser många bloggar, följer profiler på Instagram och är duktig på att konsumera framför ögonen. Men jag kan se att människor ibland behöver tänka mindre på träning så att inte all energi och kraft går åt till hjärnan och du därmed överskattar det fantastiska arbetet du har gjort. Många tror att de har tränat mycket för att de tänker mycket på tärning, att äta nyttigt och så vidare, men de har i själva verket inte åstadkommit så mycket. Då blir man besviken på att man inte är bättre på att träna eller springa, men är slut mentalt för att man lagt så mycket kraft på just det.




Linn Jacobsson

 
Close menu

På träningsbloggen hittar du träningstips, produkt tips och motivation för träning i hemmet eller på företaget!

 
 

Taggar

 
 

Våra skribenter