Ångerrätt & Returer
30 dagars öppet köp
Prova dina produkter hemma!
Det är inte alltid lätt att veta om en produkt passar perfekt för dig och ditt hem. Därför erbjuder vi alla våra kunder möjligheten att prova produkterna hemma i 30 dagar (ångerrätt och öppet köp gäller ej för företagsköp eller specialbeställning av reservdelar). Under denna period kan du enkelt lämna tillbaka varan och få pengarna tillbaka. Produkten ska lämnas tillbaka i komplett och oskadat skick.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka beloppet normalt sett inom en 7-10 dagar från det att vi har mottagit och kontrollerat returvarorna (vi reserverar oss för att göra avdrag för skada eller slitage på varan). Som kund betalar du själv returfrakten oavsett om din order har levererats eller är på väg till dig som inte får vara postförskott, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligt oförändrat skick och försiktigt nedplockad/emballerad i originalkartong. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt, denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt, därför rekommenderar vi att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Villkoren för ångerrätt börjar gälla direkt när beställningen lämnar vårt lager.
Obs! Vid retur som bokas via oss, så debiteras den faktiska kostnaden som transportören tar från oss och inte de subventionerad fraktpriser som är knyttet till din order (vi meddela dig kostnaden innan returfrakten ordnas).
Reklamation
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss via formuläret. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Tänk på att bifoga bilder på skadan, för att vi lättare och snabbare hantera ditt ärende.
Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
Om en produkt reklameras pga. av fel eller brister och vi på Träningspartner inte hittar fel/brister på varan/varorna kommer vi debitera dig som kund för returfrakten.
Träningspartner ersätter inte dig som kund för emballage och pall vid returer som går via öppet köp, reklamation eller liknande.
HUR RETURNERAR/BYTER JAG EN PRODUKT?
Oavsett om du köpt din vara i vår webbshop eller i vår butik kan du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss. Glöm inte att ta med kvitto eller faktura.
Fyll ut retur formuläret (som du kan ladda ned på länken nedan), så utförligt du kan om återbetalning skall ske. Skicka med formuläret i paketet och lämna sedan in paketet på ett ombud. OBS! Paketet får ej skickas som postförskott.
ÅNGERRÄTTEN GÄLLER EJ
- Reservdelar
- Tjänster så som montering, förebyggande service eller liknande.
- Om varan är använd och original emballaget skadad godkänns inte returen och vi kommer då att återsända varan till dig och debitera dig fraktkostnad för detta.
*Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas.
DU FÅR INTE TEJPA ELLER KLISTRA FAST DIN RETURSEDEL PÅ ORIGINALFÖRPACKNINGEN
Med originalförpackning menas den förpackning varorna ligger i. Du får tejpa/klistra fast retursedeln på ytteremballagen som varorna sänds i.
RETUR AV VAROR ÖVER 20 KG.
Önskar du att returnera en vara som väger över 20kg eller på grund av sin storlek levererats som hemleverans, ber vi dig ta kontakt med vår kundservice via epost (info@traningspartner.se). Uppge ditt ordernummer och telefonnummer så ordnar vi med en hämtning. Vi debitera de faktiska kostnader som uppstår vid retur - begär pris.
NÄR DIN RETUR HAR BLIVIT MOTTAGEN.
Tänk på att du ansvarar för din vara/or vid retur.
Varan skall vara oanvänd och returneras i en oskadd originalförpackning. Samtliga lappar och manualer som fanns med skall skickas med. Det är viktigt att ett skyddande ytteremballage används för att paketera din retur.
Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar din vara.