Köpvillkor
De här Allmänna villkoren tillämpas på det köpeavtal som du som konsument sluter med Träningspartner Sverige AB, organisationsnummer 556714-6104. För att säkra dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Dataskyddsförordningen (GDPR) på samtliga köp på Träningspartner.
Priser
Alla produktpriser och avgifter är angivna i svenska kronor inklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i text och pris.
Prisgaranti under Black Weeks
Om produkten du har köpt sänks i pris efter köpet, återbetalar vi prisskillnaden. Det är ditt ansvar att hålla koll på prisändringar. Skicka ett e-postmeddelande till info@traningspartner.se med ditt ordernummer, så återbetalar vi mellanskillnaden om du kvalificerar dig för det.
Öppet köp / ångerrätt / återbetalning
Vi erbjuder dig som konsument (gäller ej för företag) öppet köp i 30 dagar så att du i lugn och ro hinner titta på dina beställda varor innan du bestämmer dig. Om du ångrar ditt köp så har du möjlighet att returnera varorna inom 30 dagar från det att du tog emot leveransen (eller en väsentlig del av denna). Ångerrätten gäller ej vid köp av reservdelar.
Returer
Som kund betalar du själv returfrakten oavsett om din order har levererats eller är på väg till dig, som inte får vara postförskott, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligt oförändrat skick och försiktigt nedplockad/emballerad i originalkartong. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt, denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt, därför rekommenderar vi att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Villkoren för ångerrätt börjar gälla direkt när beställningen lämnar vårt lager. Obs! Vid retur som bokas via oss, så debiteras den faktiska kostnaden som transportören tar från oss och inte de subventionerad fraktpriser som är knyttet till din order (vi meddela dig kostnaden innan returfrakten ordnas) .
För mer information om returer, se fliken "Ångerrätt Returer".
Betalning / Delbetalning - Konsument
Vi erbjuder tillsammans med Klarna, betalning mot faktura / kort, direkt debitering samt delbetalningsmöjligheter på 6, 12, 18 eller 24 månader. Vid kortköp så dras beloppet direkt när orden blivit upprättad. De aktuella kostnader och villkor visas i Klarna Checkout vid betalning. För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig. Mer information om Klarna kan du hitta här.
Användning av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.
Kryptering / 3D secure
För att göra kortköp så säkert som möjligt skickas all information med SSL-kryptering. SSL är en funktion som gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras. Det betyder att informationen går genom en säker förbindelse och att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. Vi samarbetar med Klarna (www.klarna.com ), som via en starkt 3D krypterad anslutning till din bank kontrollerar att kortet är giltigt för köp. När du handlar med kort, förbehåller vi oss rätten till att genomföra personkontroll.
Betalning / Funktionshyra - Företag
Som företagskund kan du välja mellan faktura, leasing eller funktionshyra (vid större köp). Mer information finns här.
Avbeställning/Ändring
Du kan alltid utan kostnad avbeställa eller ändra din order fram till dess att den är expedierad, dvs. när varorna är packade och färdiga för leverans (du får ett mail av oss när ordern är expedierad). I annat fall är du skyldig att mottaga försändelsen, för att därefter på egen bekostnad returnera varorna.
Slutsålda varor / Förseningar / Dröjsmål
Normalt sett så har vi alla varor på lager. Om en leveransförsening skulle uppstå meddelar vi dig detta via e-post om vi inte kan garantera att din order levereras ut från vårt lager inom 5 vardagar. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi uppmanar dig som kund att häva köpet via e-post, då både du som kund och Träningspartner på så vis tillhandahåller dokumentation. Vi kommer att göra vårt yttersta för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi reserverar oss för att varor kan ta helt slut.
Leveranstid/Leverans
Normal transporttid när ordern lämna lager beräknas till 4-5 arbetsdagar för stora paket (+20 kg) och 3-4 arbetsdagar för mindre paket (under 20 kg). OBS! vid tyngre beställningar (över 20kg) körs det ut till tomtgränsen eller första dörr närmast din bostad om möjligt. Tänk även på att transportören INTE bär in eller bär upp sändningen till din bostad, oavsett om du bor i hus eller lägenhet. Se därför till att du har någon som hjälper dig med inbärgningen.
Leverans utförs av DHL - du blir aviserad med förslag på leveransdag före hemleverans. I fall varorna skickas från vårt huvudlager i Norge så är avsändaren Mylna Sport AB (vårt moderbolag).
Reklamation / Tvister
Som privat kund har du tre års reklamationsrätt (gäller ej vid företagsköp). Beroende på omständigheterna kan du antingen få varan reparerad, utbytt, prisavdrag, ersättning för egen reparation eller hävelse av köpet (du får tillbaka pengarna). Eventuella fraktkostnader ersätter vi. Som säljare har vi alltid rätt att i första hand reparera eller byta ut produkten.
Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vid reklamation efter 6 månader eller garantitidens utgång skall du som köparen påvisa att anmärkta fel redan fanns vid leveranstillfället. Vi garanterar att vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Mer information om ARN finns här: https://www.arn.se/
Postadress: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm
Vid reklamation, vänligen gör en felanmälan här.
European Online Dispute Resolution (ODR)
Tvister kan även anmälas till EU`s tvistlösningsorgan.
Mer information hitta du här: https://ec.europa.eu/consumers...
Kontakta ODR representant i Sverige via epost: odr@konsumentverket.se
Montering
Samtliga produkter levereras omonterade i kartong. Montering är enkel och tar ca. 1-2 timmar för träningsmaskiner och 2-5 timmar för multigym. Detaljerade instruktioner medföljer
Minderåriga
Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa från oss.
Företagsuppgifter
Träningspartner Sverige AB
Glimmervägen 10-14
191 63 Sollentuna
info@traningspartner.se
08-503 527 30
Vi innehar F-skattebevis.
Org. nr. 556714-6104